V rámci hráčské komunity bys asi jen těžko hledal někoho, kdo nikdy neslyšel o Laře Croft, mladé aristokratce s neuvěřitelným talentem na hledání dávno ztracených civilizací a ovládání všemožných zbraní. Série Tomb Raider se od vydání svého prvního dílu v roce 1996 postupně prostřílela od prvního péeska až k Playstation 4. Některé její díly frčí na herní konzoli Xbox One, jiné na třistašedesátce a v celé sérce se dokonce najdou i tituly, které rozjedeš na Nintendo Wii i celé řadě dalších platforem. Díky skvělému příběhu i ikonické krásce z dílny dnes už neexistující Core Design, se v průběhu let Tomb Raider z herního světa přesunul i na filmová plátna a papír komixů, takže fanouškovská základna lady Lary Croft je v současnosti skutečně velmi početná.
Sto lidí, sto názorů na sérii her Tomb Raider
Vybrat nejlepší díl z celé herní série by bylo víc než obtížné. V tomhle ohledu je o dost jednodušší označit nejméně povedený titul, za který fanoušci všeobecně považují ten, který nese název Tomb Raider: Angel of Darkness. Jedná se o hru vydanou v roce 2003 původně pro počítače a druhou péeskovou konzoli a hráči na ní nejvíce kritizovali ovládání a problémy s kamerou a animacemi. Jestli jsi někdy tuhle akční adventuru hrál, tak nejspíš chápavě kýveš hlavou (jo, byl to vážně děs).
A souhlasně přikyvuje i Konrad Majewski, který teprve až s postupem let vidí potenciál, který v sobě původní hra nesla. Konrad se ho k velké radosti pařmenského světa rozhodl společně se svým přítelem Julianem Guby (FreakRaider) využít a napravit tak pochroumané renomé tohodle dílu a společně vdechli život nápadu vytvořit fanouškovský remake zmíněné akční adventury. Jestli ale čekáš nějakou fušeřinu, tak jsi vedle. Kluci za to totiž pořádně vzali a upřímně, za vzhled hry vznikající pod jejich rukama by se nemuseli stydět ani ofiko tombraiderovský vývojáři (Mimochodem oficiální Twitter Tomb Raideru sdílí Julianovy příspěvky o pokroku na tomhle projektu, takže to spíš než na nějakou rivalitu vypadá na podporu ze strany autorů původní hry, což je prostě super!).
Kdo a proč maká na TRAoD remaku?
Když vyšel Tomb Raider Angel of Darkness, Julianovi, hlavnímu tvůrci projektu, byly tři roky. Poprvé ho hrál zhruba v deseti a jak sám říká, je velkým fanouškem tombraiderovské série.
Možná tě napadne, co bylo impulsem pro oživení staré hry a přesně na to jsme se Juliana zeptali: „Nikdy jsem nebyl tak zklamaný z Angel of Darkness (dále AoD) jako většina hráčů. Větším zklamáním pro mě bylo zrušení všech těch velký věci, který byly pro tuhle hru naplánovaný. To a obecně velký zájem komunity o AoD, včetně nepříliš pravděpodobné vyhlídky na AoD remake od samotných Crystal Dynamics bylo důvodem, proč jsem si začal pohrávat s myšlenkou vlastního remaku.“
Od samotné myšlenky Julian spolu s Konradem ušli už pořádný kus cesty a ty se na jejich nejnovější video, ve kterém se podělili o Lařin předělaný 3D model, můžeš mrknout:
Zajímalo nás, jestli Julian někdy nechtěl na Lařině vzhledu něco změnit (třeba barvu vlasů, co, milovníci blondýnek?) a jeho odpověď? „Myslím, že každá Lařina verze je a byla perfektní. Proto jsem rád, že Konrad uzpůsobil její vzhled tak, aby byl co nejblíže originálu a zároveň vylepšil její grafiku na moderní hardwarové možnosti. To je totiž přesně to, co jsme chtěli".
A ve stejném duchu se k tématu vyjádřil i pětadvacetiletý Konrád, který má právě ve vzhledu postav hlavní slovo: „Byl jsem velmi vzrušený, ale také velmi nervózní, když jsem měl model Lary představit. Očekávání byla velmi vysoká, protože Lara z AoD je pravděpodobně jedním z nejznámějších modelů Lary v historii Tomb Raidera a fanoušci ho milují. Dle svého cítění jsem udělal několik drobných změn ve vzhledu jejího outfitu, ale stále má velmi silnou AoD atmosféru. Když se pozorně podíváš na Lařinu tvář, můžeš vidět některý z mých osobních stylů, které pro modely svých postav mám. Věřím, že to ji činí jedinečnou. Na Laře bych nic neměnil. Dlouhé hnědé vlasy, krásné chytré oči. Je fit, krásná... copak ji lze nemilovat?“ směje se.
Co dalšího tenhle remake Tomb Raidera přinese?
O tom hovoří dvacetiletý Julian studující ekonomii takto: „Brzy plánuji vytvořit vývojářský deník o raných fázích mého remaku, a to včetně hlasových přenosů ode mně a Konrada. Bude to hlavně o vzhledu Lařiny postavy, možná shrnutí předešlých pokusů o vytvoření mého remaku a také o jeho budoucích aspektech.“ Kdo ví, třeba tam se víc rozpovídá o tom, o čem s námi mluvil jen v náznacích. Ano, máme na mysli bonusové materiály a ty… BUDOU! „Nechci spoilovat, ale je tam spousta nových hratelných oblastí/ scén/ pohybových sad - ať už plánovaných nebo již vytvořených. Nemůžu se dočkat, až je představím!“
Jestli se Julianovi a Konradovi nakonec podaří předělat celou zhruba čtrnáctihodinovou hru, zůstává ve hvězdách. O svých velkých plánech týkající se jejího uveřejňování, nám Julian prozradil, že: „Právě teď bych to plánoval vydat epizodicky, jako například Life is Strange. První epizoda by zahrnovala buď 4 úrovně (z nichž 3 jsou zcela nové), anebo, pokud bych si vzal víc času, by se první epizoda skládala z 8 úrovní (4 z nich by byly zcela nové). Projekt v jeho současné fázi jede od ledna 2021 od nuly. Ještě je třeba udělat spoustu práce, takže zatím nedokážu odhadnout datum vydání, a to ani přibližně. Nezapomeňte, že kromě Lary dělám všechno sám, takže je to těžká a dlouhá práce.“
Kluci se navíc vývoji remaku věnují pouze ve svém volném čase. Konrad pracuje ve stejném odvětví a zabývá se vývojem her (se zaměřením na tvorbu postav) a Julian v době, kdy nestuduje, rozjíždí pod svým jménem krom zmíněného Tomb Raider remaku další projekty, mezi které patří tvorba vlastní hudby, a to jak v rámci Spotify, Apple Music, tak Youtube.
Obdivuhodné je, že kluci plánují svůj remake nabídnout fanouškům zadarmo (stejně jako je možné zdarma stáhnout fanouškovský remake Tomb Raidera II od Nicobasse). A ačkoliv je podle Julianových slov hodně fanoušků, kteří by ho chtěli ve vývoji remaku TRAoD finančně podpořit, nikdy si od nich žádné peníze nevzal. „Je to jen můj koníček, za to nedostávám zaplaceno (a také za to nechci přijímat žádné peníze, to by mi nesedělo).“
V závěru se sluší dodat, že tenhle fanouškovský remake poběží pouze na PC, a že kluci budou stopro rádi za každou odezvu. Takže pokud tě zajímá jejich práce, sleduj je na Instáči nebo jim třeba něco póstni na jejich účtech na Twitteru. Juliana Gubu tam najdeš pod @realfreakraider a Konrada Majewski zase pod @KonradMajewsk11.
Tak či tak jim rozhodně v jejich snažení budeme držet pěsti právě tak, jako každej jinej milovník Lařiných dobrodružství a do doby, než bude možné hrát jejich remake, zapaříme něco z oficiálních zdrojů. Přidáš se?